Pages

♥ikLaN

Followers

Tuesday 25 September 2012

Padah ceroboh rumah jiran


Wan Abd Kadir mengaku menceroboh masuk kediaman jirannya di Mahkamah Majistret, di sini, semalam.
WARTAWAN SINAR HARIAN
25 September 2012

KUALA TERENGGANU – Tindakan berani seorang buruh binaan yang menceroboh masuk rumah jiran sendiri membawa padah apabila dikenakan denda RM1,500 atau dua bulan penjara jika gagal menjelaskan denda. Tertuduh, Wan Abd Kadir Wan Harun, 39, dari Kampung Losong Haji Mat Shafie, di sini, dijatuhi hukuman itu oleh Mahkamah Majistret semalam, selepas mengaku salah melakukan pencerobohan jenayah dengan memasuki ke dalam kawasan rumah jirannya, Anuar Rafie, 60, di

Jalan Losong Haji Mat Shafie, di sini, kira-kira jam 2.20 petang, 20 September lalu. Dia mengaku melakukan kesalahan di bawah Seksyen 447 Kanun Keseksaan kerana menceroboh. Pendakwaan dikendalikan Pegawai Pendakwa, Inspektor L Rathna di hadapan Majistret Rozianti Mohamed Hanaphi manakala Wan Abd Kadir tidak diwakili peguam.

Berdasarkan fakta kes, mangsa yang juga seorang warga emas itu hanya menyedari kehadiran Wan Abd Kadir di dalam kawasan rumahnya selepas dimaklumkan jirannya, sebelum membuat laporan di Balai Polis Chabang Tiga, di sini, untuk tindakan selanjutnya.

Sebelum itu, Wan Abd Kadir yang mengetahui kehadirannya disedari oleh jiran mangsa cuba melarikan diri bagi mengelak ditahan polis. Bagaimanapun, susulan laporan dibuat, dia ditahan di rumahnya oleh sepasukan polis dari Balai Polis Chabang Tiga untuk siasatan lanjut.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...