Pages

♥ikLaN

Followers

Tuesday 25 September 2012

Pemandu lori didakwa menyamar polis



Tertuduh (tengah) menundukkan kepala di mahkamah semalam.
NORSHIKIN MOHD SALLEH
25 September 2012


JOHOR BAHRU- Seorang pemandu lori mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini semalam, atas tiga pertuduhan iaitu menyamar sebagai polis, melakukan samun dan merogol, awal September lalu. Tertuduh,  A Sivakumar, 32, berasal dari Chemor, Perak didakwa melakukan ketiga-tiga kesalahan itudi dua lokasi berbeza iaitu di Taman Senai Utama, Kulaijaya dan  sebuah hotel di Kulaijaya, kira-kira jam 2 pagi hingga 3.10 pagi, 10 September lepas.

Bagi pertuduhan pertama dia didakwa telah menyamar sebagai polis dengan mengarahkan dua mangsa iaitu seorang gadis berusia 16 tahun dan seorang pemuda, menyerahkan kad pengenalan serta mengarahkan mereka supaya hadir ke balai polis bagi tujuan mengambil ujian air kencing. Atas tuduhan itu, Sivakumar didakwa di bawah Seksyen 170 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara dua tahun atau denda atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan.

Manakala bagi pertuduhan kedua, di lokasi dan waktu yang sama didakwa melakukan rompakan dengan melarikan kad pengenalan, wang tunai RM100 dan telefon bimbit jenis Nokia kepunyaan kedua-dua mangsa. Dia didakwa di bawah Seksyen 392 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara 10 hingga 14 tahun, denda dan sebatan, jika sabit kesalahan.

Bagi pertuduhan ketiga, Sivakumar dituduh merogol mangsa perempuan berusia 16 tahun itu di sebuah hotel di Kulaijaya kira-kira jam 3.10 pagi yang didakwa di bawah Seksyen 376 Kanun Keseksaan, dan jika sabit kesalahan boleh membawa hukuman 20 tahun penjara dan sebatan.

Tertuduh yang diwakili peguam N Gunalan mohon dibicarakan di hadapan Hakim Hassan Abdul Ghani. Hassan menetapkan wang jaminan RM18,000 dengan seorang penjamin dan 12 Oktober ini untuk sebutan kes. Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwaraya, Mahadi Abdul Jumaat.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...